vineri, 22 decembrie 2017

Hai să învățăm, jucându-ne!



Cu toții ne dorim ca elevul să rețină cât mai multe cuvinte, dar oare abordăm de fiecare dată metodele corecte de predare pentru a avea rezultatele așteptate?

Este binecunoscut faptul că majoritatea copiilor sunt fascinați de imagini și au o inteligență vizuală dezvoltată, de aceea este indicat să asociem cuvintele noi pe care le predăm cu imagini.

Recent, am descoperit o nouă metodă prin care am reușit să îmbogățesc vocabularul copiilor cărora le predau limba engleză.

Căutând noi materiale didactice am găsit seria de cărți educative „Montessori” de la editura Gama. Acestea sunt împărțite pe diferite teme, precum:

1.      Originea alimentelor
2.      Noțiuni opuse
3.      Urme de animale
4.      Corpul uman
5.      Fructe exotice și lista poate continua.



Eu le-am cumpărat doar pe acestea, dar pot spune că sunt încântată de rezultatele pe care le am de când le folosesc. În continuare, vă voi oferi două exemple de activități didactice pentru îmbogățirea vocabularului și nu numai.

Cum le folosesc?


Etapa 1 - Vreau să descopăr

Spre exemplu, dacă doresc să îi învăț pe elevi cuvinte care reprezintă animale, folosesc pachetul de cărți intitulat „Urme de animale” și aleg câteva cartonașe care evidențiază animale reprezentative, pe care copilul le cunoaște. Prima dată le arăt imaginea, îi întreb dacă recunosc animalul, iar mai apoi le spun cum se pronunță în engleză. După aceea, elevul are sarcina de a pronunța după mine și de a nota în caiet noul cuvânt, scriind și traducerea alături.

Etapa 2 - Pot mai mult

 Acum încerc să complic puțin jocul și le arăt două cartonașe care reprezintă animale.  Elevul trebuie să facă o propoziție în care să includă cele două nume de animale, pe care ulterior trebuie să o citească.

Este foarte important ca cerința să fie clară. Spre exemplu, le putem spune elevilor astfel: Vei primi două cartonașe care reprezintă două dintre animalele învățate. Te rog să alcătuiești o propoziție care să conțină present continuous tense în care să incluzi cele două cuvinte.  
De această dată, se verifică atât cunoașterea cuvintelor învățate în etapa anterioară, cât și pronunțarea corectă a acestora și asocierea cuvintelor cu un timp verbal sau chiar cu un substantiv sau adjectiv.  
           

            Etapa 3 - Sunt imbatabil

Prin această activitate doresc să stimulez creativitatea elevilor. Aleg din pachetul cu cărți câteva animale reprezentative pentru diferite contexte reale, precum: la veterinar, la circ, la fermă etc. De această dată, elevii sunt rugați să realizeze mici dialoguri între animale, iar după aceea să le interpreteze. Sarcina de lucru verifică numeroase cunoștințe de vocabular și gramatică, dar totodată stimulează creativitatea. Bineînțeles, această sarcină este puțin mai grea și este de dorit să fie realizată cu o clasă de un nivel superior. 



    Care sunt rezultatele?

  1.          Atenția elevilor este captată pe tot parcursul activității didactice
  2.             Se stimulează memoria elevilor
  3.       .     Elevii sunt provocați să folosească și cunoștințe dobândite în celelalte ore de curs 
  4.           Se stimulează creativitatea elevilor
  5.     .     Lucrul în echipă devine mult mai plăcut și eficient

Un aspect foarte important care garantează succesul acestei metode este că elevii trebuie încurajați pe tot parcursul activității și trebuie lăsați să lucreze în funcție de ritmul lor, iar activitățile de învățare să fie realizate în funcție de nivelul de pregătire al elevului sau clasei.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu