Cu
toții ne dorim ca elevul să rețină cât mai multe cuvinte, dar oare abordăm de
fiecare dată metodele corecte de predare pentru a avea rezultatele așteptate?
Este
binecunoscut faptul că majoritatea copiilor sunt fascinați de imagini și au o
inteligență vizuală dezvoltată, de aceea este indicat să asociem cuvintele noi
pe care le predăm cu imagini.
Recent,
am descoperit o nouă metodă prin care am reușit să îmbogățesc vocabularul
copiilor cărora le predau limba engleză.
Căutând
noi materiale didactice am găsit seria de cărți educative „Montessori” de la
editura Gama. Acestea sunt împărțite pe diferite teme, precum:
1.
Originea
alimentelor
2.
Noțiuni
opuse
3.
Urme
de animale
4.
Corpul
uman
5.
Fructe
exotice și lista poate continua.
Eu
le-am cumpărat doar pe acestea, dar pot spune că sunt încântată de rezultatele
pe care le am de când le folosesc. În continuare, vă voi oferi două exemple de
activități didactice pentru îmbogățirea vocabularului și nu numai.
Cum le folosesc?
Etapa 1 - Vreau să descopăr
Spre
exemplu, dacă doresc să îi învăț pe elevi cuvinte care reprezintă animale, folosesc
pachetul de cărți intitulat „Urme de animale” și aleg câteva cartonașe care
evidențiază animale reprezentative, pe care copilul le cunoaște. Prima dată le
arăt imaginea, îi întreb dacă recunosc animalul, iar mai apoi le spun cum se
pronunță în engleză. După aceea, elevul are sarcina de a pronunța după mine și
de a nota în caiet noul cuvânt, scriind și traducerea alături.
Etapa 2 - Pot mai mult
Acum încerc să complic puțin jocul și le arăt
două cartonașe care reprezintă animale.
Elevul trebuie să facă o propoziție în care să includă cele două nume de
animale, pe care ulterior trebuie să o citească.
Este
foarte important ca cerința să fie clară. Spre exemplu, le putem spune elevilor
astfel: Vei primi două cartonașe care
reprezintă două dintre animalele învățate. Te rog să alcătuiești o propoziție care
să conțină present continuous tense
în care să incluzi cele două cuvinte.
De
această dată, se verifică atât cunoașterea cuvintelor învățate în etapa
anterioară, cât și pronunțarea corectă a acestora și asocierea cuvintelor cu un
timp verbal sau chiar cu un substantiv sau adjectiv.
Etapa 3 - Sunt imbatabil
Prin
această activitate doresc să stimulez creativitatea elevilor. Aleg din pachetul
cu cărți câteva animale reprezentative pentru diferite contexte reale, precum:
la veterinar, la circ, la fermă etc. De această dată, elevii sunt rugați să
realizeze mici dialoguri între animale, iar după aceea să le interpreteze.
Sarcina de lucru verifică numeroase cunoștințe de vocabular și gramatică, dar totodată
stimulează creativitatea. Bineînțeles, această sarcină este puțin mai grea și
este de dorit să fie realizată cu o clasă de un nivel superior.
Care sunt rezultatele?
- Atenția elevilor este captată pe tot parcursul activității didactice
- Se stimulează memoria elevilor
- . Elevii sunt provocați să folosească și cunoștințe dobândite în celelalte ore de curs
- Se stimulează creativitatea elevilor
- . Lucrul în echipă devine mult mai plăcut și eficient
Un
aspect foarte important care garantează succesul acestei metode este că elevii
trebuie încurajați pe tot parcursul activității și trebuie lăsați să lucreze în
funcție de ritmul lor, iar activitățile de învățare să fie realizate în funcție
de nivelul de pregătire al elevului sau clasei.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu