duminică, 22 ianuarie 2023

Cărțile Esterei: Colecția „Micii mei eroi”

   Societatea în care trăim este, câteodată, artificială și nu mai transmite valori importante cu care să crească copiii. De-a lungul carierei de profesor i-am întrebat deseori pe elevi dacă ei au un model și de fiecare dată răspunsul a fost unul negativ. Prin urmare, nu mai avem modele, nu mai avem eroi în care să credem și care să ne facă mai ambițioși și perseverenți, iar eu nu aș vrea ca Estera să împărtășească aceeași viziune.

              De când are trei luni mi-am luat un angajament că voi lucra la acest aspect, iar colecția de cărți Micii mei eroi apărută la editura Litera mă ajută să fac acest lucru. Sunt sigură că deși este mult prea mică pentru a înțelege cu adevărat povestea eroilor își va perfecționa alte abilități precum: răbdarea și curiozitatea. 

            Această colecție cuprinde o varietate de cărți despre adevărate personalități mai apropiate sau mai îndepărtate de secolul în care trăim. Acestea au revoluționat întreaga lume și prin descoperirea biografiei lor, copiii au șansa de a afla cât de greu le-a fost și cum au trecut peste momentele dificile numai pentru că au avut ambiția necesară de a deveni oameni valoroși pentru societatea în care au trăit. 

          Structura acestor opere este una extrem de interesantă. Spre exemplu, geneticianul Gregor Mendel este transformat în personaj și relatează evenimente din viața sa într-un mod atractiv, iar la final există activități educative pentru copiii mai mari prin care se testează atenția lor și se antrenează memoria acestora. Recunosc că și mie mi-ar fi plăcut ca în perioada copilăriei să existe asemenea cărți, universul meu cultural ar fi fost mult mai bogat. 

              Dacă și tu, dragă mămică, vrei să construiești o lume cu adevărate personalități te invit să dai o șansă acestor cărți minunate.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu